Tijdens het derde schooljaar Crossmedia mocht ik een klant opdracht uitvoeren voor de kunstenaarsvereniging KunstLicht99. Deze vereniging uit Boxtel, bestaande uit een twintigtal leden, is actief in verschillende kunstdisciplines. De meeste leden houden zich bezig met schilderen, maar sommigen zijn ook actief in beeldhouwen of boetseren.
De vereniging is op het gebied van branding niet echt met hun tijd meegegaan, totdat ze op een punt kwamen waarbij ze zelf eigenlijk ook niet meer wisten wat ze met hun oude logo aan moesten en merkten dat er geen jonge deelnemers meer op hun vereniging afkwamen. Daarom was de vraag aan ons om de huisstijl van KunstLicht99 een re-design te geven, maar wel met behoud van de originele symboliek van het logo.
Omdat ieder lid van de vereniging in zijn of haar werk uniek is, vond ik het een heel mooi idee om dit ook terug te laten komen in het logo. Daarom koos ik voor een dynamische identiteit, een identiteit die ervoor zorgt dat ieder lid van KunstLicht99 een eigen logo krijgt, maar toch de sfeer en de herkenbaarheid van KunstLicht99 behoudt.
Door gebruik te maken van een “Container” instaat er een vaste plek in het logo waar de kunstenaar zijn of haar erk in kan plaatsen; ”The Art Frame". Datzelfde kunstwerk is te zien met een gaussian blur in de rest van het logo zorgt op die manier voor een natuurlijke overloop in kleuren.